SPINN OG VINN EN PREMIE

Ved å registrere deg godtar du å motta nyheter om UMAGE og våre siste utgivelser og arrangementer. Du kan melde deg av når som helst.

Skip to content

VILKÅR OG LEVERINGSBETINGELSER

Levering til Norge:

Pakker under 20 kg:
- GLS hjemlevering: 2-5 virkedager

Pakker over 20 kg:
Schenker, pallelevering med Schenker til kantstein: 2-5 virkedager

Forsendelseskostnad: Gratis.

Merk: Du må kjøpe for mer enn 5899 NOK for å sende til Norge.

Hvis du angrer på kjøpet og ønsker å returnere varen, vennligst kontakt kundeservice på info@umage.com innen 14 dager, og du vil motta returetiketten gratis.

 

Returnerende varer og rett til å kansellere

Av og til er det rett og slett ikke fargen eller størrelsen du hadde forestilt deg, men ikke bekymre deg. Vi har en 14-dagers returregel som lar deg returnere ubrukt produkt.

Hvis du bor i Danmark, Belgia, Sverige, Tyskland, Østerrike, Irland eller Polen, vil du finne en returetikett i esken med bestillingen din. Sørg bare for at produktet er i original emballasje, pakk det nøye, fest returetiketten på, og send pakken din innen 14 dager etter at du har mottatt den.

Hvis du bor utenfor disse landene, ta kontakt med oss innen 14 dager, så sender vi deg en returetikett kostnadsfritt.

Du har rett til å kansellere kjøpet uten å oppgi noen grunn i løpet av en periode på 14 dager. Hvis du har kjøpt flere varer i en bestilling, kan du velge å kansellere kjøpet av noen eller alle varene. Din rett til å angre opphører 14 dager etter at du eller en tredjepart utpekt av deg (men ikke fraktfirmaet) fysisk har mottatt varene.

Hvis du har bestilt flere varer og vi ikke kan levere alle varene samtidig, begynner din rett til å angre fra dagen du eller en tredjepart utpekt av deg (men ikke fraktfirmaet) fysisk har mottatt den siste varen. Hvis angrefristen utløper på en helligdag, søndag, lørdag, Grunnlovsdagen (5. juni), julaften (24. desember) eller nyttårsaften (31. desember), forlenges angrefristen til neste virkedag.

Hvordan utøver du retten til å kansellere

For å utøve angreretten din, skriv en e-post om at du benytter deg av angreretten og send den til: info@umage.com

Du kan ikke kansellere eller nekte å motta en vare eller avstå fra å hente en vare uten samtidig å ha sendt en e-post om at du benytter deg av angreretten til info@umage.com.

Kanselleringen din er gyldig så lenge du sender kanselleringen før kanselleringsperioden har utløpt.

Retur av varer og tilhørende kostnader

Hvis du angrer på kjøpet og ønsker å returnere varen din, vennligst kontakt kundeservice info@umage.com innen 14 dager, så sender de deg en returetikett gratis.

Refusjon ved kansellering av kjøpet

Når du kansellerer et kjøp, refunderer vi alle betalinger mottatt fra deg for kjøpet, inkludert eventuelle leveringskostnader. Dette gjelder imidlertid ikke følgende:

Hvis du har kjøpt flere varer i en bestilling og kun ønsker å kansellere deler av kjøpet, refunderer vi ikke leveringskostnadene. Dersom du har valgt en leveringsform som er dyrere enn den billigste leveringsformen vi tilbyr, vil du ikke få refundert ekstrautgiften.

Vi vil refundere beløpet uten unødvendig forsinkelse og under alle omstendigheter senest 14 dager fra den dagen vi mottok varselet om kansellering av ordren. Vi kan imidlertid holde tilbake refusjon til vi har mottatt returvarene eller til du har sendt inn dokumentasjon som beviser at varene er returnert.

Vi vil tilbakebetale pengene dine med samme betalingsmåte som du brukte med den opprinnelige transaksjonen med mindre du uttrykkelig har samtykket til en annen refusjonsmåte. Under ingen omstendigheter vil du måtte betale noen form for gebyr som følge av refusjon.

Prøver en vare og emballasje

Du vil kun være ansvarlig for eventuell forringelse av varens verdi som følge av håndtering utover det som er nødvendig for å fastslå dens art, egenskaper og måten den fungerer på.

Du kan normalt undersøke en vare på samme måte som du ville gjort i butikken. Men du kan ikke bruke den. Hvis du har brukt den på en måte du kanskje ikke kan eller på en måte som du ikke kan gjøre i en butikk og vi ikke kan selge den igjen for full pris, kan du forvente at vi trekker avskrivningsverdien fra beløpet du skal ha refundert. Hvis varen ikke lenger har salgsverdi, refunderer vi ikke kjøpesummen.

Alle varer må returneres i originalemballasjen. Du bør også sørge for at en vare er nøye pakket når du returnerer den. Du er personlig ansvarlig for pakken/varene inntil vi har mottatt dem. Lagre derfor eventuelle postkvitteringer og eventuelle spor og sporingsnummer.

Klager – hvis det er noe galt med en vare

Som forbruker har du rett til å klage i en periode på 24 måneder. Dette betyr at hvis varen har en defekt og du klager umiddelbart, har du rett til å få varen reparert eller erstattet. Hvis dette ikke kan gjøres eller ikke kan gjøres innen rimelig tid, kan du få pengene refundert eller få avslag i prisen, avhengig av omstendighetene.

En defekt er for eksempel en produksjons- eller materialfeil eller feilinformasjon om varen. Men vanlig slitasje eller skade på varen forårsaket av deg, er ikke en mangel. Hvis du oppdager en mangel, må du sende inn en klage til oss "innen rimelig tid". Vi anbefaler at du klager så raskt som mulig, spesielt hvis skaden er forårsaket av transport.

Men hvis du klager innen to måneder etter å ha oppdaget mangelen, er dette fortsatt en rimelig tidsperiode. Hvis klagen er gyldig, refunderer vi rimelige og nødvendige fraktkostnader.

Men hvis du mener at varen har en defekt, vennligst gi oss så mange detaljer som mulig om hva problemet er.

Vær oppmerksom på at en returnert vare alltid må være i forsvarlig emballasje, og du må få en kvittering for forsendelsen. Lagre postkvitteringer, inkludert informasjon om fraktkostnader og eventuelle spor- og sporingsnummer.

Klageprosess

Hvis du ønsker å klage på en vare du har kjøpt hos oss, kan du sende klagen til Center of Complaints, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, Danmark. Du kan også sende inn en klage til Klageportalen for Nævnenes Husband.

EU-kommisjonens online klageportal kan også brukes til å sende inn en klage. Dette er spesielt relevant hvis du som forbruker er bosatt i et annet EU-land. Klager kan sendes via http://ec.europa.eu/odr. Når du sender inn en klage, må du også oppgi e-postadressen vår: info@umage.com